zwani.com myspace graphic comments

Friday, April 17, 2020

Cara Mudah Nak Create Blog for Beginner. :)



Hei guyss.. Dah bangun ke belum tuu???he

Ok. Memandangkan hari tu ada yang pm saya cane nak buat blog.. Baiklah.. Kali ni saya share step2 yang paling mudah nak create blog korang..

Tapi saya tak de lah terlalu arif sangat taw!!
I'm just sharing setakat apa yang saya pandai jelah ye..
Kalau ada terkurang pape, atau tak paham ke.. Bagitu ye kat ruangan komen di bawah taw..he

Ok. Dah ready???๐Ÿ˜„

1. Korang WAJIB kena ada "gmail".. Tak nak yahoo, ymail or anything else keiiii..
  Kalau tak de, create dulu ye.:)


2. Korang mesti sekarang tengah bukak blog saya kan, soooo.... nampak tak kat atas sekali,
  bahagian bucu kanan. Tekan "Create blog". Macam dalam gambar kat bawah ni.



3. Pastu tekan "Create your blog".



4.  Pastu akan keluar macam ni kan?? Ok. Korang tekan gmail korang macam ni..



5. Pastu, isikan password gmail korang. Mudah je... Then, klik "Next".


6. Ok then akan keluar macam ni.. Korang type la pape.. Nama blog yang korang suka..
  Ni contoh saya punya kat bawah ni..๐Ÿ˜…Pastu klik "Continue to Blogger".



7. Lepas dah setel yang tadi, korang isi kat part yang saya bulat tu ye.. Pastu pilih la
  nak layout yang macam mane untuk blog korang.. Then, klik "Create blog!".



8. Ok dah siap!! Akan jadi macam ni.. Nampak kosong kan kat tengah tu?? Yelaaa..
  Pasal korang tak de post pape pun lagi kaannn... Nanti boleh la try post. Test dulu keii.. :)
  Pastu kalau nak view interface sebenar blog kita yang orang luar boleh tengok, korang
  klik "view blog".



9. So ni lah rupanyaaaa.... hehe. Tanpa edit pape.. Ok tak??he




Selamat mencuba!!! Moga sedikit sebanyak dapat bantu korang enjoy isi masa lapang
sepanjang PKP ni yukkk... Babai!! ^_^




No comments:

Post a Comment